2016. január 8., péntek

Rácz-Stefán Tibor - Túl szép 


Fülszöveg: A túlsúlyos Márk mindennél jobban vágyik rá, hogy végre igazán szeressék. Mégis, azt hiszi, hogy a súlya miatt nincs joga a szerelemre. Elkeseredésében finomságokba fojtja bánatát. Vajon a csupaszív srácra rátalálhat a nagy Ő? Képes lesz elfogadni önmagát? Olivér profi úszó, ám doppingbotrányba keveredik, eltiltják a versenyzéstől, és darabjaira hullik az élete. Azt sem tudja, mit hoz a holnap, a szerelemre gondolni sem mer. Újjáépíthetjük a nulláról az életünket? Rátalálhatunk az igazira akkor is, ha nem keressük? A két fiú közös munkahelyen kezd el dolgozni. Előbb megismerik egymást, aztán a titkaik is felszínre bukkannak. De kialakulhat köztük több, mint barátság? Vagy csak a külső számít? Van egy pont, amikor az ész a szív útjába áll…
Előszó: Mikor kézhez kaptam a "Túl szép" első pár oldalát, olyasvalamire számítottam, mint a  "Fogadj el!". Így mikor ajánlót kellett írni, én szépen le is írtam, hogy ennek bizony tragédia lesz a vége. Szerencsére az író szólt, hogy "bocsi, de nem igazán". Így kezdődött az én pályafutásom Rácz-Stefán Tibor immáron második könyvével! Remélem nektek is hasonló élményt fog nyújtani mint nekem, akit teljesen levett a lábáról. 

Életemben először fordult elő az, hogy a fülszöveg elvette a kenyerem. Aki régebb óta olvassa a kritikáimat/ajánlásaimat, az tudhatja, hogy itt szokott helyet kapni a leírás, amiben egy kis ízelítőt kaphattok az éppen aktuális könyv cselekményéből. Na most, már maga a fülszöveg is olyan briliánsan lett megfogalmazva, hogy nekem igazából már csak értékelnem kell. 

Értékelés: 5/5 Konkrétan számoltam a napokat, hogy mikor olvashatom végre Tibi legújabb művét. Már az író-olvasó találkozón is szóba lett hozva, de a megjelenés előtti pár héten csak idézeteket és beleolvasókat kaptunk. Nos, meglehetősen jó módszer ez arra, hogy az író őrületbe kergesse az olvasóit, Tibi pedig bőségesen élt ezzel a lehetőséggel. Így nem is csoda, hogy az utolsó napokban már a falat kapartam annyira vártam a futárt. Ami persze késett.. Végül két héttel a megjelenés után hozzám is megérkezett a könyv, amit még aznap szétszedtem mint Deszy a Mennyei tűz városát. 
Olivér és Márk párharca fantasztikusan lett felvezetve, Tibi remek karakterdrámát épített Márk köré, így betekintést nyerhettünk egy lelkileg lerombolt, de mégis annyira élni akaró karakter gondolatai és érzései mögé. Márk különösen nagy kedvenc karakterem lett. Olivért pedig egyenesen imádtam! (Bár az elején szívesen belefojtottam volna egy kanál vízbe. 

A szerelem csodákra képes, szíveket köt össze, és tabukat dönt le, de vajon képes áthidalni a társadalmi elvárásokat? A külsőségeket? Vagy ez az élet Túl szép, hogy igaz legyen?

Szereposztás, avagy így képzeltem el én a karaktereket:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése