2015. január 31., szombat

Rácz-Stefán Tibor - Fogadj el! 


Petra, a szegény vidéki lány elit gimnáziumba kerül, és hazudik, hogy ne lógjon ki gazdag társai közül. Szeretettel befogadják, barátokat szerez, egy fiú is tetszik neki, de vajon mi lesz, ha kiderül az igazság? Mit tesznek vele ezek a barátok? Túl lehet-e élni a bosszút, az iskolai megalázásokat? 
Dávidnak is van egy sötét titka, a lányok nem izgatják, de a szívét nagyon is megdobogtatja Áron, a jóképű padtársa, aki pontosan tudja ezt, és gonoszkodva ki is használja. A két barát szerelemmel, árulással és szenvedéllyel teli útja döbbenetes eseménybe torkoll. 
Van egy pont, amikor már nincs tovább. Van egy pont, ahol a szerelem már fáj. 
Az olvasók szavazatai alapján a regény a 2013. évi Aranymosás Public Star könyve.
   
 Régóta szemezgettem ezzel a könyvvel, szinte az Aranymosás óta listáztam, így mikor épp Pesten garázdálkodtam kuponokkal felszerelkezve, le is csaptam rá.
   A könyv olyan mindennapi dolgokkal foglalkozik, mint az iskolán belüli erőszak, a kiközösítés, a másság elfogadása, és még sorolhatnám. A téma komolysága miatt elég nagy elvárásaim voltak, és el kell mondjam, Tibi minden várakozásomat felülmúlta.
 Le se tudtam tenni, teljesen magával ragadt! Mire feleszméltem a könyv okozta sokkból, nagyon tanácstalan voltam. Nem tudtam mit érezzek, hogy mit kezdjek magammal. Ami Petrával történt, teljesen letaglózott. Persze tudtam mi lesz a vége, hisz a megjelenés közben szivárogtak ki infók, de miközben olvastam, nem tudtam elképzelni, hogy ez be fog következni. Ez is olyan, mint mikor újra nézed a Titanicot, és abban reménykedsz, hogy sikerül majd elkerülni a katasztrófát, de persze hiába minden, a jéghegy az jéghegy, és hiába reménykedsz, a fegyver sem válik vízzé.
 


Petra
   Petra éveken át készült arra, hogy bekerülhessen Magyarország egyik legjobb magániskolájába a Szép Reményekbe. Abba a gimnáziumba, ahova milliomosok és vagyonos politikusok csemetéi tengetik mindennapi életüket. Nem meglepő módon a rengeteg tanulásnak meg lett az eredménye, Petra bekerül álmai iskolájába, és végre valahára magára öltheti a dicső egyenruhát egy jobb élet reményében. De hiába a kitűnő bizonyítvány, a makulátlan előélet, ha egy olyan helyre kerülsz, ahol a pénz beszél.
   Dávid a 15 éves pesti srác, csak egyvalamit akar: túlélni a gimit, és minél hamarabb elhúzni Amerikába, ahol talán nem vetik meg azért, mert meleg.
Dávid
    A fiatal fiú mindennapos küzdelmet vív annak érdekében, hogy féltve őrzött titka nyilvánosságra ne kerüljön. Ez egészen addig működik is, mígnem  beleszeret Áronba a jóképű ámde bunkó osztálytársába, aki ezt kihasználva megkeseríti Dávid életét. A két fiú csatározása végül meglepő fordulatot vesz.

Petra egyre nagyobb népszerűségre tesz szert hazugságainak köszönhetőn. A suli királynője a legjobb
barátja, a fiúk odavannak érte, és mindenki szereti... Mígnem kiderül az igazság. Petra hiába próbálja menteni a menthetőt, osztálytársai kiközösítik és megvetik, végül egy rosszindulatú videó elindítja a lavinát. A könyv végére Petra átértékeli az életét, és meghoz egy olyan döntést, amire nincsenek szavak.

Fogadj el! realista szemlélettel tárja fel a gimnáziumi fertő legsötétebb titkait, miközben felépít egy magával ragadó, elképesztő történetet, ahol semmi sem az aminek látszik.


Értékelés: 5/5 Megrázó, megrendítő, magával ragadó, csodálatos. Egyszerűen nem találok szavakat! Az egyik legjobban megírt kortárs könyv, amivel találkoztam, és nem kétséges, hogy a külföldi piacon is megállná a helyét. Hatalmas plusz pont jár a karakterek kidolgozottsága miatt; nagyon tetszett, hogy betekintést nyerhettünk a szereplők életébe. Külön öröm volt számomra a keserédes Happy End. Ha nyitott vagy és elfogadó ez a könyv téged is épp úgy magával fog ragadni, mint engem. Remélem nem ez volt az utolsó regény, amit Tibitől olvashattunk!




Szereposztás:



 
   
Olvasáshoz ajánlom: 

























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése